donderdag 13 december 2007

gevlogen!

Ik zag tot mijn schrik dat het al tien dagen geleden is dat we jullie wat nieuws verteld hebben! We hebben de laatste tijd ook zo weinig tijd! Ineens vliegt de tijd namelijk! en wij ook, gister nog. Naar Dodoma, samen met Jan mee. Dat was leuk, in een 14 persoons-vliegtuigje (een cesna-caravan) mochten we beiden een keer voorin zitten. Gaaf hoor! Met zo'n grote koptelefoon op, waarmee we met al het luchtverkeer konden meeluisteren. In Dodoma hebben we heel relaxt met Jan zitten kletsen onder het genot van een uitgebreide lunch bij een chinees restaurant in een hotel. En toen weer terug naar Dar Es Salaam, de vochtige stad. (Het klimaat in Dodoma is zo veel lekkerder: minder vocht in de lucht, dus minder zweet!)

En afgelopen weekend zijn Corneel en ik samen een weekendje naar Zanzibar, een mooi, touristisch eiland voor de kust geweest. Was ook erg gaaf, en ook lekker om er even uit te zijn. We hebben daar gesnorkelt. Man, dat was gaaf zeg! Zo mooi om de wereld van de vissen en koralen van dichtbij te zien! Diezelfde dag hebben we ook een spicetour gedaan. We gingen, samen met een aantal andere touristen, in een busje langs verschillende specerijenplantages. Maar dan niet nette rijtjes met specerijenplantjes, maar gewoon: een kaneelboom bij het ene huit, een paar groene-peperklim-ops bij het andere, en zo een heel rijtje langs. Dat was ook echt heel interessant, wij kunnen je straks vertellen hoe nootmuskaat groeit en dat kruidnagels aan een boom groeien in bosjes enzovoort. Heel leuk allemaal. Aan het eind van de tour kon je kruiden kopen, en die hebben we dan ook massaal ingeslagen. Met het goede voornemen om ze thuis te gebruiken natuurlijk!

Dinsdagavond hebben we de eerste kerstviering al gehad, die van de secondary. Wel moeilijk in de kerstsfeer komen hoor, als het zweet van je rug gutst. Maar gelukkig (;)) viel de stroom uit en hadden we een paarminuten echte kerstsfeer met alleen olielampen.

Vanmiddag wordt de primary christmas-play voor het eerst uitgevoerd (oor de secondary), morgen voor de ouders. Corneel speelt gitaar en heeft daarbij kans genoeg om zich te irriteren aan het vervelende ritmegevoel van de drummer... Ik zit achter de knoppies en zorg dat Corneel goed te horen is en de drummer dus ietsjes minder. :)
Oja, en Laura speelt ook mee, met dwarsfluit. En dan is er nog een pianiste. Laatst met oefenen heb ik alles opgenomen op mn laptopje.. heel leuk! (en je hoort de drummer daar niet op, dus die kan je er dan bij bedenken). (en hij is by the way best aardig)

Corneel en ik hebben voor de play ook geknutselt: snowflake-maskertjes, een zonnemasker, kesrtboomhoeden en een unit van een bijl!

Zaterdag gaan we op safari, ook leuk! We hebben al bustickets gekocht naar Arusha, het noorden van het land. Daar veertellen we later wel meer over. Corneel is nu bezig met foto's, ik zal dat binnenkort ook doen. Check die dus ook nog even. En schroom niet om een berichtje achter te laten! (Als je niet weet hoe dat moet: klik op x reacties hieronder en typ je reactie rechts)

10 opmerkingen:

Anoniem zei

wat een avonturen,ik zit nu op school, zal thuis de foto's nog eens rustig bekijken.
corneel ziet er in ieder geval al geroosterd uit.groetjes vanaf de groen

rebecca1988 zei

Ha Jan!

Wat leuk om weer wat te lezen. Klinkt erg leuk wat jullie daar allemaal doen. Snorkelen tussen het koraal.. klinkt errug leuk.
Geniet nog van het lekkere weer man! Hier is het echt heel koud. Maar dan kom je wel goed in de kerstsfeer;)
Ik zal zo nog ff de foto's checken.. jullie zijn al bijna negers aan het worden:P

Liefs, Rebecca

Anoniem zei

Hoi Jan, We willen jullie heel veel plezier toe wensen op jullie safarietocht! Dat zal genieten zijn! Ook wensen we jullie hele bijzondere kerstdagen toe.Gods zegen!Tot een gezond weerzien in nog net oud of al in het nieuwe jaar! Liefs, Jan en Henny Hemink

Anoniem zei

hoi Jan,

mooie foto's op je weblog. ik mis je wel heel erg hoor....
ik ben zelf druk aan het oefenen met het drummen. ik wil namelijk een nog betere drummer als jou worden.

ik wens je nog een fijne ne goede tijd toe daar in Tanzania.

Lieve groetjes van Jairo.

Anoniem zei

Ha Jan en Corneel!

Wat een coole site en wat gaat de tijd snel.. Het weer ziet er daar een stuk beter uit dan hier. Ik zou maar niet meer terugkomen de komende maand.. Tis hier op het moment 3 graden.. :-S

Toffe foto's ook. Jullie vliegen heel wat?

Geniet er nog maar lekker van!
Groetjes, Tineke (ja die van de pabo groepLAS)

Anoniem zei

Heejjan!!
Wat leuk om zo vanalles te lezen zeg! ik ga ook zodra ik wat tijd vrij kan krijgen:P foto's kijken..
het is hier echt ontzettend koud! dus geniet van het warme weer daar;)
Iedereen is hier heel druk met B2B, jammer dat je er niet ben hoor! maar ik denk dat je daar ook best een leuke kerst gaat hebben:)

x marije

Anoniem zei

Hoi Jan, hoe ist, neg effe en dan kom je weer naar Flakkee. Gezegende kertsdagen en nog een paar fijne dagen. Groeten aan iedereen en tot gauw, Jaap

Anoniem zei

He Mannen! Zijn jullie het al zat? Ik mis jullie eigenlijk al wel een beetje. Geniet nog effe. Dadelijk zit je weer in nederland, in de regen. Of op het ijs. Ik heb van de week nog lekker geschaatst op de uiterwaarden. de ballen. Binnenkort weer effe grooven in het washok! Mazzel wouter

Anoniem zei

hey jan en corneel

beter dat jullie naar zanzibar zijn geweest!!! vind jullie verhalen vet tof om te lezen :-)

en jan je moet maar snel weer naar huis komen want iedereen klaagt over de rust op de gang...en ik heb een mondharmonica gekocht maar ik weet nog niet zo goed hoe te spelen!

dus tot snel!!!

xjes christel

Anoniem zei

Yoo Man! Wwat een verhalen!Het zit er nu al bijna weer op!Wat gaat de tijd snel hé?!
Veel plezier nog de laatste dagen en tot snel!
greetz Matthijs